Általános Szerződési feltételek
Jelen dokumentum tartalmazza az Electro Modul Kft., mint szolgáltató (a továbbiakban:„Szolgáltató”) által üzemeltetett www.whmarkabolt, valamint a www.whirlpoolshop.hu internetes oldalakon (a továbbiakban: „Webáruház”) keresztül értékesített áruk vásárlóira (a továbbiakban: „Vásárló”) vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”). Jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi, a Webáruházon keresztül a Vásárló által megvásárolható áru vásárlási feltételeit tartalmazza. A Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Webáruházon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar és a szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, és nem megtekinthető, ide nem értve a megrendelések adatait. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
1.
Szolgáltató adatai
Név: Electro Modul Kft.
Székhely: 1085 Budapest, József krt. 28.
Cégjegyzékszám: 01-09-967928
Nyilvántartásba vevő szerv: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 23488281-2-42
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Nyrt.
Számlaszám: 11708104-20000806-00000000
E-mail cím: info@whmarkabolt.hu
2.
2.1
A Vásárlás feltételei és menete
Regisztráció
A Webáruház tartalmának minden része bármely Vásárló számára ingyenesen, regisztráció
nélkül elérhető.
A megjelenő felületen Vásárlónak a megrendelés elküldését megelőzően, minden a
Szolgáltató által bekért adatot – mely a rendelés teljesítéséhez szükséges – meg kell adni.
2.2
Telefonos megrendelés
Amennyiben a Vásárló nem kíván az online felületen adatai megadásával vásárolni, a
Webáruház felső részén található „Elérhetőségek” menüponton megtalálható telefonszámokon
megrendelést adhat le (nyitvatartási időben).
A megrendeléshez a Vásárló személyes adatain kívül az alább megjelölt további adatokra lesz
szüksége a Szolgáltatónak, a megrendelés teljesítéséhez:
• termék cikkszáma, megnevezése;
• darabszám;
• számlázási adatok (szállítási adatok, ha eltér a számlázási adatoktól);
• e-mail cím és mobiltelefonszám, melyen értesíteni tudja a Szolgáltató a Vásárlót;
• fizetési mód megadása;
• bármilyen olyan információra, amit Szolgáltatónak tudnia kell a megrendelés
teljesítéséhez. (például: behajtási engedély szükséges, helység megközelíthetősége
stb.)
2.3
Az áru kiválasztása, megrendelés elküldése
A Vásárló a Webáruház felső részében található „Vásárlás” menüben választani tud az összes
árukategória közül. Vásárló kattintással érheti az árukategórián belül az egyes árufajtákat,
majd a kiválasztott áru képére kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét és vásárlási
szándéka esetén a megvásárolni kívánt árut a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával egy
virtuális kosárba helyezheti. Ezt követően a kosár tartalma megjelenik. Itt a Vásárló
leellenőrizheti rendelésének helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre,
melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosárban az áru mennyiségét is módosítani
tudja a Vásárló, a mennyiség pontos megadásával, vagy akár az árut törölheti is kosarából, a piros X ikonra kattintva.
Az ’Tovább a pénztárhoz’ oldalon tudja megadni a szállítási és számlázási adatokat, valamint
a fizetési és átvételi módokat, illetve itt van lehetőség az esetleges kuponkód megadására is.
A szállítás ellenértéke minden esetben feltüntetésre kerül ezen a felületen. Fizetős
szolgáltatás esetében pedig bekerül a Vásárló kosarába és a megrendelni kívánt áru vételárához hozzáadásra kerül.
Továbbá lehetősége van megjegyzést írni, illetve instrukciót írni a gördülékenyebb kiszállítás érdekében.
Amennyiben mindent rendben talál, úgy a Vásárlónak az „elolvastam és elfogadom az
Általános Szerződési Feltételek-ben foglaltakat” ki kell pipálnia, majd a ’Megrendelés elküldése’ gombra kattintva tudja leadni rendelését.
Tájékoztatjuk a Vásárlót, hogy a ’Megrendelés elküldése’ gombra kattintással fizetési kötelezettség keletkezik!
A megrendelés elküldését követően Szolgáltató ügyfélszolgálata telefonon keresztül felveszi a
Vásárlóval a kapcsolatot a szállítás és a további részletek egyeztetése érdekében.
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 24 órán belül megtörténik.
A saját raktárunkban lévő készletes áru szállítását tudjuk garantálni, a beszállítói készlet
rendelésre érkezik hozzánk, sajnos, mint minden elektronikai eszköznél itt is problémák
vannak a gyártásban ezért előfordulhat hosszabb várakozási idő.
Minden esetben telefonon történik egy egyeztetés és itt tudunk egy pontos szállítási időt mondani.
2.4
Áruk ára
A Webáruházban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a
Webáruházban az áruk mellett talál a Vásárló. Az árak bruttó árak, a 27% ÁFA-t tartalmazzák,
azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget és az esetleges fizetős fizetési
módokat. A szállítási költség megtekinthető a „Szállítás” hivatkozás alatt, illetve az ÁSZF 5.3. pontjában.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:
• 0 Ft-os ár,
• kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os
áru esetén a 20%-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált áru).
• Akció vagy engedmény feltüntetése nélküli 30%-ot vagy ez meghaladó kedvezmény feltüntetése hibásnak minősül.
Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató felajánlja az áru valós áron történő megvásárlásának
lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az
árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Személyes átvétel budapesti márkaboltunkban, vagy az Ócsai úti raktárban (a raktárban csak
árukiadás lehetséges, előre fizetés szükséges) is lehetséges, kizárólag előzetes egyeztetést követően.
Személyes átvétellel kapcsolatos információk:
Whirlpool Márkabolt:
1085 Budapest, József krt. 28.
Tel: +361/323-1675, +361/323-1676
hétfő-péntekig 9:00-17:30-ig, szombaton 10:00-12:30-ig
Ócsai úti raktár:
1239 Budapest, Ócsai út 7.
hétfő-péntekig 8:00-16:00-ig
2.5
Adatbeviteli hibák javítása
Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való
elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a
megrendelési felületen (pl.: áru törlése a kosárból a mennyiség módosítása, rendelési adatok módosítása).
Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz áru elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb.
Amennyiben a Vásárló a rendelését már elküldte, és a Szolgáltató által küldött visszaigazoló
e-mailben hibát vesz észre rendelésével kapcsolatban, köteles haladéktalanul, de legfeljebb
24 órán belül felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval – hiszen a Vásárló saját maga, a
Webáruházon keresztül nem tudja törölni rendelését – az 1. pontban található elérhetőségek
valamelyikén, hogy a hibát a lehető legrövidebb időn belül orvosolni tudja, annak érdekében,
hogy ne kerülhessen sor nem kívánt rendelés teljesítésére. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.
2.6
Megrendelés visszaigazolása, a szerződés létrejötte
Szolgáltató legkésőbb az ajánlat megérkezését követő 48 órán belül automatikus
visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, hogy megrendelését a rendszer
rögzítette. Az automatikus visszaigazoló e-mail Vásárlóhoz történő megérkezésével érvényes
szerződés nem jön létre a Felek között, az kizárólag a Vásárló vételi ajánlatának rendszerünkben történő beérkezésének a visszaigazolása.
Szolgáltató az automatikus 48 órán belüli e-mailt követően telefonon tájékoztatja a Vásárlót a
megrendelésben foglaltakról, a fizetés módjáról, illetve a várható kiszállítás pontos idejéről,
jótállásiról, a reklamációval kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról stb. A diszpécser által megerősített rendeléssel jön létre a szerződés.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári
törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Szolgáltató fenntartja a jogot a szerződéstől történő elállásra, amennyiben a Vásárló a
készülék rendelkezésére állásának visszaigazolásától számított 8 munkanapon belül nem
fizeti meg Szolgáltató részére megrendelésének teljes vételárát (átutalásos fizetés választása esetén).
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.
A véglegesített és visszaigazolt megrendelés bármilyen módosítása, vagy sikertelen
házhozszállítása esetén a készlet érték újra felosztásra kerül. Ennek következtében az utolsó
darabos készletet nem tudjuk garantálni, ezért a házhoz szállítási idő az új beszerzés
függvényében módosulhat. Az új szállítási időpontról haladéktalanul tájékoztatjuk. Pl.: fizetési mód váltás, szállítási vagy számlázási cím változtatás stb.
3.
Fizetés
Készpénz, vagy bankkártyás fizetés áruátvételkor: Házhoz szállítás esetén a teljes vételárat
szállítási költséggel és az utánvét költségével együtt a megrendelés szállítótól való átvételekor kell kifizetni készpénzben a kiszállítást végző munkatársnak.
Személyes átvétel esetén az átvételkor kell kifizetni készpénzben, vagy bankkártyával az árut kiadó munkatársunknak.
Előre utalás esetén a vásárló a megrendelt áruk szállítási és egyéb szolgáltatási díjakkal
növelt árát azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató OTP Bank
NYrt. vezetett 11708104-20000806-00000000 számú bankszámlára banki átutalás fizetés útján.
Kérjük, hogy előre utalás esetében tüntesse fel a közleményben a vásárló nevét és a számla sorszámát.
A Vásárló vállalja a felelősséget, hogy a szállítási címen tartózkodó személy jogosult az áru átvételére. A Szolgáltató erre vonatkozó későbbi reklamációt nem fogad el.
Szolgáltató a megrendelés átadását megtagadhatja, amennyiben az átvevő nem tud / nem kíván személyi igazolványt bemutatni.
4.
4.1
Szállítás
Szállítás módja
Az áruk kiszállítása szerződéses partnerünkkel (GE Logisztika Kft., székhely: 1116 Budapest, Hunyadi János Út 162 cg.: 01-09-290441,
adószám: 24067029-2-43), továbbiakban „HDT” történik, túraútvonalak alapján.
Az áru feladásáról és annak szállítási idejéről a Szolgáltató előzetes telefonos egyeztetést
követően legkésőbb a szállítást megelőző este e-mailben értesíti a Vásárlót. A kiszállítás
menetéről a Vásárló részletes tájékoztatást talál a „Vásárlási információk” hivatkozás alatt.
Az áruknak a kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló
dokumentum aláírásával az áru mennyiségi átvétele megtörténik. Ha a csomag felbontásra
kerül és a Vásárló az árukkal kapcsolatban sérülést stb. nem talál, de a későbbiekben
mégsem szeretné az árut, akkor a szállító levél aláírása a továbbiakban nem zárja ki az elállási jog gyakorlását.
A szállítólevél vagy számla aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag megfelel a megrendelésében foglaltaknak.
Kérjük, hogy a készülék átvételét követően az adott helyzetben általában elvárható módon, a
lehető leghamarabb ellenőrizze le, hogy az átvett készülék mind külsőleg, mind pedig
tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma,
nem sérült az áru stb.). Amennyiben sérülést, illetve bármilyen a szerződésben fogaltaktól
való eltérést tapasztal, kérjük haladéktalanul vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy a készülék
visszavételéről, cseréjéről, illetve – előzetes egyeztetés alapján – utólagos árengedményről gondoskodhassunk.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy az áru, és a sérülés az áru
átvételét megelőzően keletkezett, az áru visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja.
A HDT vétlen károkozás esetén biztosítással rendelkezik. A biztosító kizárólag a helyszínen
okozott, és a kiszállítás alkalmával jegyzőkönyvezett káreseményt fogad el, ennek hiányában nem áll módunkban a károkozás megtérítése. A szállítás meghiúsulása aMegrendelőnek felróható okból.
Ha a Megrendelő a megrendelt és leszállított terméket neki felróható okból nem veszi át, a Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni.
Ha a csomag kézbesítése az első alkalommal sikertelen, a futárszolgálat a kézbesítést még egy alkalommal megkísérli.
Ügyfél tudomásul veszi, hogy háztartási nagygépek vagy egyéb nagyméretű csomagok
házhoz szállítása esetén amennyiben az ingatlan egyedi tulajdonságai miatt az adott termék
súlya és/vagy méretei a futár testi épségét, vagy az ingatlan állagát veszélyezteti, abban az
esetben a szállító a Szolgálató nevében megtagadhatja az adott konkrét címre történő
szállítást. Ebben az esetben a vevő részére Szolgálató visszatéríti a termék vételárat és a
szállítási díjat, amennyiben a házhozszállítás ezen nem várt esemény esetén sikertelen.
Kisebb csomagok (40kg alatt) szállítása történhet az MPL Üzleti csomag a Magyar Posta Zrt.
(a továbbiakban: MPL) belföldi, nem egyetemes csomagszolgáltatásával is külön jelzésre.
Ennek részleteit az MPL általános szerződési feltételei tartalmazzák:
https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf
https://www.posta.hu/static/internet/download/EASZF_I_MPL_Uzleti_csomag_fuvarozas_ASZ
F.pdf
4.2
Szállítás ideje
A saját készleten lévő áruk kiszállításának határideje 1-14 nap, a túraútvonal alapján.
A Szolgáltató által megadott várható szállítási idő változhat, az előre nem látható forgalmi
események miatt. A szállítást végző munkatársak mindent megtesznek a bekövetkezett
változás tájékoztatása érdekében. Minden ügyfelet telefonon tájékoztatnak a változás okáról és a pontos új érkezési időről.
A központi raktárról érkező áru esetében (nem saját raktárkészleten) a telefonon egyeztetett
várható szállítási idő változhat a megrendelt készülék beérkezése függvényében, melyről Vásárló kérésére tudunk tájékoztatást adni.
A megrendelés visszaigazolása minden esetben telefonon történik, mely során a kiszállítás
várható dátumát az Ön tudomására hozzuk legkésőbb a kiszállítást megelőző napon.
Amennyiben a kiszállítás az előre egyeztetett időpontban meghiúsul, Webáruház kizárólag
akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszegést ellenőrzési körén
kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta, és nem volt
elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy a kárt elhárítsa. Ellenkező esetben az esetlegesen okozott kárt köteles megfizetni.
4.3
Szállítás díja
Vásárlási információk oldalunkon találja szállítási díjainkat:
A házhoz szállítás módosításának jogát fenntartjuk. A feltüntetett szállítási áraink 2022.12.01 től visszavonásig érvényesek.
A felsorolt szállítási díjak kizárólag Magyarország területén érvényesek.
5.
Akciók, csomagajánlatok
Egyes időszakokban a Webáruházban bizonyos akciókat, eltérő szállítási költséget,
plusz garanciaidőt, csomag ajánlatokat hirdetünk, melyekről részletes tájékoztatást adunk az
akciós bannerre, fejlécre kattintva, illetve telefonon ügyfélszolgálatunk, és értékesítő munkatársaink is kérdés esetén felvilágosítást adnak.
6. Vélemények írása
A Honlapon elérhető árukhoz tartozó vélemények írásánál a Szolgáltató NEM ellenőrzi a vélemények valódiságát!
7. Külföldre történő értékesítés
A Szolgáltató nem különbözteti meg a Webáruház használatával Magyarország területén és
az azon kívül az Európai Unió területén belüli Vásárlókat.
A Szolgáltató Magyarország területén biztosítja a megrendelt áruk kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a
vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó
minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel
rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel
rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy
vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes
személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, a Szolgáltató nem köteles a
Vásárló tagállama szerinti nyelven kommunikálni a Vásárlóval.
A Szolgáltató nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett
árukkal kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési
vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
A Szolgáltató eltérő rendelkezése hiányában magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden áru esetében.
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés a Szolgáltató által meghatározott pénznemben valósul meg,
A Szolgáltató visszatarthatja az áru átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy az áru
árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus
fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett áru
esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt a Szolgáltató nem kapja meg teljes
mértékben a vételár összegét). Amennyiben az áru ára nem került teljes mértékben
kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
8.
A Vásárlót megillető elállási és szavatossági jogok
A Vásárlót a Webáruházban értékesített áruk esetén:
• Fogyasztónak minősülő Vásárlót elállási jog illet meg,
• valamennyi Vásárlót kellék- és termékszavatossági jog illet meg.
A Vásárlót megillető elállási jog gyakorlása, tekintve, hogy az árukat a Fogyasztó visszajuttatja
a Szolgáltató számára, egyben kizárja a termék-, vagy kellékszavatossági jog gyakorlását.
Amennyiben az áruk visszajuttatására sor kerül, de nem állapítható meg, hogy azt elállási jog,
vagy szavatossági jog gyakorlása keretében juttatja vissza a Vásárló, nyilatkozattételre hívja fel ezzel kapcsolatban Szolgáltató.
A Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárlást követő 15 napon belül élhet az indoklás nélküli
elállási jogával, ezt követően elállási jogát csak a termék-, vagy kellékszavatossági jogra
vonatkozó szabályok szerint gyakorolhatja. A 15 napon belül közölt elállás esetén a
Szolgáltató a kellék-, vagy termékszavatossági igény kezelését leállítja.
Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt árukra,
illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Vásárló a jogait az 1. pontban feltüntetett elérhetőségeken keresztül jelentheti be és érvényesítheti.
A jog gyakorlásához javasolt pontosan megjelölni, hogy a Vásárló melyik, az ÁSZF-ben leírt
jogával kíván élni, hogy a Szolgáltató gyorsan és hatékonyan tudja kezelni Vásárló panaszát.
8.1
Elállási és felmondási jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztónak minősülő Vásárlóra vonatkoznak.
Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül
eljáró természetes személy, aki a Webáruházban árut vagy Szolgáltatást vesz, rendel, kap,
használ, igénybe vesz, valamint az áruval vagy Szolgáltatással kapcsolatos kereskedelmi
kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A Webáruházban vásárolt áru esetében Fogyasztó jogosult:
• az áru,
• több áru szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott áru,
• több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tétel vagy darab,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt harmadik személy általi átvételének napjától számított
tizennégy (14) napon belül a vásárlásától indokolás nélkül elállni.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű
nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) a jelen
ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi
elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 1. pontban meghatározott
rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az
erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő
értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás
szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt árut a Szolgáltató postai címére indokolatlan
késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) az árut.
Az áru Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, mely
történhet a Fogyasztó által választott futárszolgálattal, személyes átvétellel, a Szolgáltató által, illetve egyéb módon is.
Tájékoztatjuk, hogy az árut visszaszállíthatja személyesen is a 1085 Budapest, József krt. 28.
szám alatti márkaboltunkba, az alábbi időpontokban: hétfőtől-péntekig 9:00-17:30, szombaton:
10:00-12:30 óra között.
A Szolgáltató által történő szállítási díj elállás esetében megegyezik a kiszállítási djjal.
Az áru visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó
által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett)
költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó
a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem
kapta az árut, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő
közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti az áru
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha
szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a
határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési
módot alkalmaz Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
8.2
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült, kiegészítve a Korm. rendelet hatályba lépést követően elfogadott jogszabályok rendelkezéseivel.
• Kellékszavatosság
Szerződésszerű teljesítés követelményei
Szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan fogyasztói szerződés keretében eladott
áruk és digitális elemet tartalmazó áruk esetében
Az árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.)
Korm. rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező áruknak
• meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,
kompatibilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
• alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a Szolgáltató tudomására hozott, és amelyet az Szolgáltató elfogadott;
• rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati
útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési
utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást -; és
• biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá- a szerződés tárgyát képező áruknak
1. alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú áru esetén
jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;
2. rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a
kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében
, amely azonos típusú áru esetén szokásos, figyelembe véve a Szolgáltató, annak
képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az áru konkrét
tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;
3. rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és
4. meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett áru tulajdonságainak, leírásának.
Az árunak nem kell megfelelnie a b) pontja szerinti nyilvános kijelentésnek, ha a Szolgáltató bizonyítja, hogy
• a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
• a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
• a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.
•
Szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott árú adásvétele esetében
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy
1. az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a
Szolgáltatóvégezte el, vagy a Szolgáltató felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
2. az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe
helyezés a Szolgáltató által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre bocsátott
üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a Szolgáltató helyezi üzembe, vagy az üzembe
helyezés a Szolgáltató felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a Szolgáltató
által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, a Szolgáltató felel az áru digitális tartalommal kapcsolatos
hibájáért, amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás
esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy következik be vagy válik felismerhetővé.
Szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói szerződés keretében eladott digitális elemeket tartalmazó árú esetében
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében a Szolgáltatónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó
értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás
olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru
szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
A Szolgáltatónak a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés
• a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik,
akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a
szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy
• a digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos
szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított kétéves időszakon keresztül kell biztosítania.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a
Szolgáltató nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
1. a Szolgáltató tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés
fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és
2. a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi
helytelen telepítése nem a Szolgáltató által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön
tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és
az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021
(VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Kellékszavatossági jogok általános szabályai
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön
is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a
digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert
hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru
természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kellékszavatossági jogok speciális szabályai fogyasztói szerződés keretében eladott az áruk és digitális elemet tartalmazó árú esetében
Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom
szolgáltatására irányuló – szerződés esetén a „Kellékszavatossági jogok általános
szabályai” pontban írtak a Fogyasztót a jelen pont szerinti eltérésekkel illetik meg.
Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom
szolgáltatására irányuló – szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása
keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással semjavíttathatja ki azt.
A Szolgáltató megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a
kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak,
figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
1. a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de
részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket,
1. a Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét,
2. ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,
amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé
válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és
a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás,
illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
2. megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét,
3. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
4. a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
5. a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott
jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a
Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához
igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz
eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülő szabály, hogy:
1. a Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét,
2. ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru
jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában
foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru
üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az
időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
Szolgáltatónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott
részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának
feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében
szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is
megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés
alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
1. a Fogyasztónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut; és
2. a Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett
áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
• Termékszavatosság
Az áru (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint –
érvényesítheti termékszavatossági igényét.
A termékszavatosság annyiban tér el a kellékszavatosságtól, hogy ez esetben a forgalmazón
keresztül kifejezetten a gyártóval szemben lehet fellépni.
Termékszavatossági igényként azonban Vásárló kizárólag a hibás áru kijavítását vagy
kicserélését kérheti. Az áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy áru akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba
felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől
számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
(Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak vagy a forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
• Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
AZ egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében
felsorolt tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott
meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban – együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben nem szereplő fogyasztási cikkekesetén a Szolgáltató jótállást nem vállal.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Jótállási jogok
A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a
„Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és
pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként a Szolgáltató felé.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
1. 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
2. 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a
jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel,
amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az
üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor a Szolgáltatónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül
elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton
vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben a Szolgáltató nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
• ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
• amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
• amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a
fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a
harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
• a Szolgáltató felé kijavítási igényel fordulni, vagy
• a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. §
(2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni a Szolgáltatótól, vagy
• a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. §
(2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
• amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás a
Szolgáltató költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára
8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére
nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.
Kivételek
A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos
kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra,
személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen áruk esetében is köteles törekedni azonban a Szolgáltató arra, hogy a kijavítási igényt 15 napon belül teljesítse.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton
vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék- és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10
kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a
kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és
visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
A Szolgáltató vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra
nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező
jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei
szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó
jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását. Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli
csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a
3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor a Szolgáltatónak ezt
úgy kell értelmeznie, hogy az áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az árut ki kell cserélnie.
Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is
érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás
teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba
tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
9.
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló jogvita Szolgáltatóval
folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Vásárló jogosult:
• Panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
• Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére
• Bírósági eljárás kezdeményezésére, valamint
• Online vitarendezésre
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a
fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a következő
linken https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false
elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jár el az online adásvételi
szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
A Békéltető testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület (Illetékességi terület: Budapest)
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.;
Telefonszám: 06-1-488-2131;
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Baranya Vármegyei Békéltető Testület (Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy
vármegye, Tolna vármegye
Cím: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.;
Telefonszám: 06-72-507-154;
E-mail: kerelem@baranyabekeltetes.hu; info@baranyabekeltetes.hu;
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület (Illetékességi terület: Borsod-Abaúj
Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye)
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.;
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870;
E-mail: bekeltetes@bokik.hu;
Honlap: www.bekeltetes.borsodVármegye.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület (Illetékességi terület: Békés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye)
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.;
Telefonszám: 06-62-554-250/118;
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
Fejér Vármegyei Békéltető Testület (Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom
Esztergom vármegye, Veszprém vármegye)
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.;
Telefonszám:06-22-510-310; Fax: 06-22-510-312;
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu;
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület (Illetékességi terület: Győr-Moson
Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye)
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.;
Telefonszám: 06-96-520-217;
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: https://bekeltetesgyor.hu/hu/
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület (Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok
vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye)
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.;
Telefonszám: 06-52-500-710, 06-52-500-745; Fax: 06-52-500-720;
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: https://www.hbmbekeltetes.hu/
Pest Vármegyei Békéltető Testület (Illetékességi terület: Pest vármegye)
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.;
Telefonszám: 06-1-792-7881;
E-mail:pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: https://panaszrendezes.hu/
10. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárló Webáruházon történő
előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a
hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá
Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően indított ügyekre kell alkalmazni.
Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson
végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a
jogot, hogy a Webáruházat más domain név alá helyezze át.
11. Szerzői jogok
A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és elemei
szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.
Szolgáltató a feljogosított felhasználója a Webáruházon, valamint a Webáruházon keresztül
értékesített áruk során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve
más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a
Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).
A Webáruház tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése
vagy kinyomtatása a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett csak. A
Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a
Vásárlónak a Webáruházban szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek
bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó
megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú
másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül
semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a
Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a
Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő
adatokat felülírni.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2025.01.01